Sajnálatos hibák, amelyeket egy weboldal létrehozásakor elkövetnek

S

Szeretne újabb több tízezer rubelt költeni a hibák és hibák javítására, amelyek megakadályozzák, hogy online ügyfeleket vonzzon és népszerűsítse vállalkozását? Vagy elégedetlen visszajelzéseket kap a felhasználóktól, akik arra panaszkodnak, hogy az oldal nem működik a gombokkal, sokáig tart a betöltés, és szinte lehetetlen megtalálni a kívánt információt? Mindez elkerülhető a weboldal készítésekor elkövetett gyakori hibák kiküszöbölésével, már a tervezési szakaszban. Ebben a cikkben a leggyakoribbakat vizsgáljuk meg.

Nincs világos terv

Amikor egy weboldalt rendel meg egy harmadik féltől vagy saját maga készít egy weboldalt, válaszoljon a kérdésre: miért van rá szüksége? A fő cél egyértelműen az új ügyfelek bevonzása. De a célnak konkrétumokra van szüksége, és ahhoz, hogy hozzá tudd tenni, világosan kell tudnod:

  1. A célközönség jellemzői: kik az Ön vásárlói, mik az érdeklődési köreik és preferenciáik, mit értékelnek az áruk és szolgáltatások terén, mely versenytársakhoz fordulnak még mindig?
  2. Vannak-e további céljai a weboldal létrehozásának: megtakarítás az értékesítési menedzserek felvételénél, ügyfélkapcsolati adatbázis létrehozása, imázsának javítása?
  3. Hogyan tervezel pénzt keresni az oldalon: online fizetési funkcióval, vagy csak a jelentkezések összegyűjtésével, amelyeket később egy menedzser kezel? Tervezi, hogy hirdetni fog az oldalon?
  4. Mit vár a látogatóktól: vásároljanak termékeket közvetlenül az oldalon, olvassák a kiadványait, regisztráljanak, vitatkozzanak és kommenteljenek?

Az ezekre a kérdésekre adott válaszok nélkül fennáll annak a veszélye, hogy egy nem optimalizált, zavaros szerkezetű webhelyet hoz létre, amely nem lesz érdekes a célközönség számára, nem fogja megtéríteni magát, és ártani fog a vállalat hírnevének.

Kényelmetlen navigáció

A webhelyen mindennek egy pillantásra világosnak kell lennie. Ha a látogató, aki megnyit egy oldalt, nem találja meg, amire szüksége van (a “Vásárlás” gombot, a szállítási információkat, a kapcsolatfelvételi részt stb.), az azt jelenti, hogy az oldal létrehozásakor hiba történt.

Hogy ezt elkerülje, maradjon a logikánál. Nézze meg a prototípust a felhasználó szemével: világos-e számára, hogy hol keresse a kívánt információt, hova kattintson stb. Ha a gombok nem feltűnőek (túl kicsik vagy összeolvadnak a háttérrel) vagy szabálytalan helyen vannak, sok felhasználó egyszerűen nem találja meg őket, és bezárja az oldalt. Ha a más részekre, cikkekre, részletes termékjellemzőkre, szállítási és fizetési feltételekre mutató linkek nem láthatók, a felhasználó bezárja az oldalt. Így elveszíti a potenciális ügyfeleket, és az oldal konverziója csökken.

Ezért a navigáció megtervezésekor a józan ész vezéreljen, és alakítsa úgy, hogy a felület kényelmes legyen a látogatók számára. Nézze meg, hogyan van megvalósítva a navigáció a versenytársak portáljain: mi az, ami kényelmes, és mit szeretne javítani? Gyűjtse össze a legjobb megoldásokat, és valósítsa meg azokat portálján.

Egy másik fontos alapelv, hogy minél kevesebb lépést kell megtennie a felhasználónak ahhoz, hogy cselekedjen, annál jobb. Hiba lenne úgy elrejteni a Kapcsolatok oldalt, hogy a megnyitásához 2-3 linkre kell egymás után kattintani az oldalon belül. Ideális esetben minden oldalnak 1-2 kattintással meg kell nyílnia.

Hibák a tervezésben

Amikor létrehoz egy weboldal tervezése sok különböző hibát követhet el. Vegyük a leggyakoribbat.

  1. Ne használjon moduláris rácsot. Rács – függőleges és vízszintes vonalak halmaza, amelyek alapján a tervező a képernyőn megjelenő elemeket igazítja. A rácsra azért van szükség, hogy a különböző elemeket rendszerezzük, hogy egy közös képet alkossunk belőlük. Meghatározta az oldal szerkezetét, amelyhez a tervező blokkokat szabott meg: fejléc, cím, szöveg, gombok, logó stb. A rácson kívül fejlesztett webhelyek kialakítása gyakran kaotikusnak és rendezetlennek tűnik – úgy tűnik, hogy a különböző blokkok szétszórtak, és nincs koherens kép.
  2. Sok vizuális zaj. Ez azt jelenti, hogy az oldal túl sok fényes elemet tartalmaz, amelyek szemet szúrnak, és amelyek elvonják a látogatók figyelmét a fő információról. A vizuális zajok közé tartozhatnak a rikító reklámbannerek, a tolakodó felugró ablakok, az oldal fő tartalmának oldalain megjelenő további információs blokkok stb.
  3. össze nem illő színek. A színséma kiválasztása fontos és felelősségteljes döntés. Csak vegyen két-három színt, ami tetszik, és ezek alapján az egész oldalt lefesteni hiba lenne. A színeket először egymással kell kombinálni – ebben segít egy speciális színkör, amely azonosítja az egymáshoz illő színek páros és hármas kombinációit. Másodszor, a színnek a webhely célját kell szolgálnia, és figyelembe kell vennie annak jövőbeli tartalmát. A különböző színek különböző asszociációkat váltanak ki: egyesek a melegséggel, megbízhatósággal, mások az energiával, aktivitással, mások a nyugalommal, a negyedik a veszéllyel, az ötödik az örömmel és szórakozással stb. társulnak. Mindezeket a dolgokat figyelembe kell venni a tervezés során.

Egyébként egy korábbi cikkünkben részletesen foglalkoztunk a tervezési hibákkal. Olvassa el a “Webdesign hibák, amelyek végzetesek lehetnek” című részt.

Linkelési hibák az Ön webhelyén

Tegye egyértelművé a linkelést, különben azt kockáztatja, hogy negatív visszajelzést kap látogatóitól, sőt a keresőmotorok akár büntetést is kiszabhatnak a találati listán való visszalépés formájában. Néhány gyakori hiba a linkekkel kapcsolatban:

  1. Nem világos, hol egy link, és hol – sima szöveg. Ha egy linket semmilyen módon nem emelnek ki, vagy nem elég egyértelmű, az olvasó nem fogja megérteni, hogy arra kell kattintani. Ennek elkerülése érdekében emelje ki és húzza alá őket színnel.
  2. Nem egyértelmű, hogy az olvasó mely linkekre kattintott már. Azokat a linkeket, amelyekre egy személy már rákattintott, másképp, például halványabban kell kiemelni.
  3. A linkek szövege úgy néz ki, mint “itt”, “itt”, “következő” és egyéb nem informatív szavak. A “folytassa az olvasást itt” helyett jobb lenne azt írni, hogy “folytassa a vállalati blog olvasását”.
  4. Minden új oldalt külön ablakban vagy lapon nyisson meg. Ez összezavarja a böngészőt, és összezavarja az olvasót, ha egyszerre több lap van nyitva. Ha valaki meg akar nyitni egy oldalt egy másik lapon, azt maga is megteheti az egérkerékre kattintva.

Minden eszközzel pénzt próbálok megtakarítani

Érthető és helyes az a vágy, hogy a webhely kisebb elemein spóroljunk. Hiba azonban, ha mindenáron spórolni próbálunk. Igen, valószínűleg találhat olyan szabadúszót, aki olcsóbban vállalja a munkát, mint a tapasztaltabb szakemberek és webstúdiók. De ebben az esetben nagy kockázatot vállalsz.

Egy szabadúszó olyan durva hibákat követhet el a weboldal készítése során, amelyekről Ön nem is fog tudni: nem biztosít SEO-képességeket, törött linkeket helyez el, elavult vagy nem biztonságos, sebezhetőségeket tartalmazó bővítményeket használ stb. Ezért azt tanácsoljuk, hogy forduljon tapasztalt fejlesztőkhöz és webdesignerekhez.

Egy rosszul átgondolt honlap

Az első dolog, amire egy weboldal látogatója felfigyel, a kezdőlap. Ezért fontos, hogy rögtön jó benyomást keltsünk. Ennek érdekében csak a legfontosabb és leghasznosabb információkat helyezze el a kezdőlapon. Hiba lenne oda arctalan szöveget tenni “a cégről” vagy néhány üdvözlő szót, mint például “Üdvözöljük, kedves barátom, üdvözöljük a portálunkon!”.

Mit kell pontosan elhelyezni a főoldalon, a webhely típusától függően. Ha ez az online bolt, logikus lenne, hogy azonnal megmutatja a felhasználó kategóriák az áruk és a legjobb ajánlatokat. Ha vállalati oldal – hasznos információk a cégről: szolgáltatások listája, cím, együttműködési feltételek stb. Ha egy értékesítési weboldalról van szó, tegyen ajánlatot az első képernyőn.

Nincsenek látható és érthető gombok

Ha van webáruháza, győződjön meg róla, hogy a “Vásárlás” gomb (vagy a “Kosárba helyezés”) a legfeltűnőbb. Ha vannak más gombok is (“Hozzáadás a kedvencekhez”, “Összehasonlításhoz jelölés” stb.), akkor ezek között egyértelmű hierarchiának kell lennie – a “fő” gomb a legfeltűnőbb, a második pedig kevésbé feltűnő. Ha van egy gomb, amely nélkülözhetetlen, de nem szeretné, hogy kiemelkedjen (pl. “Visszaállítási engedély” vagy “Reklamáció”), akkor még kevésbé feltűnővé tehető.

A céloldalakon és az értékesítési oldalakon a szöveg végén kell lennie egy felhívásnak a cselekvésre. Ez is lehet “Vásárlás” vagy más lehetőség: “Megrendelés”, “Feliratkozás”, “Hívás”, “Hívás megrendelése”, “Kérelem benyújtása” stb. A cselekvésre való felhívásnak jól látható helyen kell lennie, elrejteni külön részekbe vagy az oldal aljára – ez hiba. Ha sok szöveg van az oldalon, akkor a gombot duplikálhatja a tetején és az alján is.

Rosszul választott CMS

Fontos, hogy ne feledkezzünk meg néhány szabályról. Az első az, hogy a legjobb, ha egy weboldalt egy CMS-en rendelünk meg. Igen, vannak olyan esetek, amikor a költségvetés nagyon korlátozott, vagy amikor nincs szükséged egy teljes webhelyre, hanem csak egy céloldalra egy promócióhoz vagy egy új ajánlat teszteléséhez. Akkor egy egyszerű konstruktorral is beéri. De ha hosszú ideig tervezi használni az oldalt, akkor a CMS-t kell választania.

És itt elérkeztünk a második szabályhoz. Csak népszerű tartalomkezelő rendszereket válasszon, mert ezeket rendszeresen frissítik, kiküszöbölik a hibákat, több száz kiegészítő modullal bővítik a funkcionalitást, és könnyű velük dolgozni.

Ne tesztelje az összes böngészőn

Hazánkban a legtöbb internetező a Google Chrome, az Opera, a Safari és néhány más népszerű böngésző segítségével böngészik a világhálón. De hiba, ha csak ezekre koncentrálunk, és nem teszteljük a weboldalt minden böngészőben: webes és mobil böngészőben.

Ha a portálod egyikükön sem jelenik meg, vagy hibásan jelenik meg, azt kockáztatod, hogy elveszítesz néhány valódi ügyfelet, akik egyszerűen nem keresik a lehetőséget, hogy egy másik böngészőben nyissák meg az oldalt, hanem a versenytársak keresztplatformot támogató oldalát választják.

Túl sok modern technológia

Minden funkciót a webhely célja és célkitűzései alapján kell meghatározni. Nem szabad funkciókat hozzáadni csak azért, mert menő és divatos. Ha a technológia hasznos és segít a konverzió növelésében – nem kérdés. De ha csak a szépség kedvéért vagy azért, mert “mindenki más is ezt csinálja”, az hiba.

Nincs mező a kereséshez

Ez nem minden webhely esetében tekinthető hibának, csak a sok tartalommal rendelkező webhelyek esetében. Egy webáruház, egy fórum vagy egy online médiaoldal nem nélkülözheti a keresést. Rengeteg tartalom van, és a felhasználónak nem mindig kényelmes az összes oldalt, szekciót, kategóriát és könyvtárat átböngészni, mert egyszerűbb egy adott témára rákeresni, és azonnal megkapni az eredményeket.

A Google vagy a Yandex keresőfunkcióját is beillesztheti, de ez nem tűnik túl vonzónak egy másik webhelyen belül, ezért ideális esetben fejlessze ki saját keresőjét.

A legtöbb hiba a weboldal szerkezetével és kialakításával kapcsolatos. Tervezzen világos, logikus struktúrát, amely intuitív a felhasználók számára a portálon való navigáláshoz. És ne hajszolja a divatot és a legújabb trendeket a jövőbeli webhely céljának rovására.

Megjegyzés hozzáadása

tqpR81hoEb

Get in touch

Quickly communicate covalent niche markets for maintainable sources. Collaboratively harness resource sucking experiences whereas cost effective meta-services.