
Elmondjuk, hogy mitől függ a honlapkészítés költsége, és milyen paraméterekre kell figyelnie, amikor a feladatot a vállalkozónak adja.
A projekt feladatmeghatározása
TOR – nem csak egy dokumentum, amely meghatározza a webes erőforrás típusát és a megrendelés időzítését. Ez a garancia arra, hogy a projektet pontosan úgy valósítják meg, ahogyan azt az ügyfél elvárja a vállalkozótól, akár stúdiótól, akár szabadúszótól.
Gyakran előfordul, hogy az ügyfél készít egy nyers vázlatot, és egy projektmenedzser, aki ismeri a különböző vállalatok sajátosságait és igényeit, dolgozik a végleges dokumentumon.
A TOR általában a következő szakaszokat tartalmazza:
- Általános információk a vállalatról;
- Az oldal céljai (pl. termékvásárlás, előfizetés, hívások);
- Szerkezet – oldalak száma, menü elrendezése stb;
- Tervezési követelmények – stílus, betűtípusok, színek;
- Technikai követelmények – hogyan fogják használni, beleértve azt is, hogy milyen eszközökön (PC-k, okostelefonok);
- Feltételek: a projekt határideje, a szolgáltatások köre, a felülvizsgálat lehetőségei.
A TOR elkészítése meglehetősen időigényes folyamat, így a dokumentum kidolgozása hatással van a költségekre.
Néha azonban az ügyfél részletes és magas színvonalú TOR-t készít – ebben az esetben nem lesz szükség további tanulmányra és ennek megfelelően költségekre.
A platform kiválasztása
Fontos kritérium, amely nagyban befolyásolja a helyszín költségeit. Vannak ingyenes és fizetős platformok, de a választás az adott projekthez szükséges funkcionalitástól és az ügyfélvállalat preferenciáitól függ.
A motor (más néven a platform) minden egyes webhely esetében egyedileg kerül kiválasztásra. Íme néhány példa a webáruházak számára gyakran választott platformokra, és megnevezzük, hogy mennyit kell fizetnie a tulajdonosnak értük:
- WordPress: ingyenes motor, de van négy speciális fizetős megoldás a vállalkozások számára, amelyek éves díja 250 és 2700 rubel között mozog;
- InSales: a fizetett motor, a standard díjcsomag ára alig több mint 2 ezer rubel havonta, a professzionális – 3,7 ezer rubel, a legfejlettebb – majdnem 7 ezer rubel;
- OpenCart: a licenc ingyenes, de a funkciók finomhangolásába be kell fektetnie (bővítmények vásárlása), ami nem biztos, hogy olcsóbb, mint egy fizetős motor;
- CS-Cart: mind maga a platform, mind a bővítmények fizetősek, az alap élethosszig tartó licenc 24,5 ezer rubelbe kerül;
- 1C-Bitrix: a kisvállalkozások számára a platform körülbelül 35 ezer rubelbe kerül, a közepes méretűek számára – körülbelül 70 ezer.
A webstúdió szakembere felméri az Ön igényeit, és az Ön pénzügyi lehetőségeinek figyelembevételével kiválasztja a projekthez optimális oldalt.
Weboldal funkcionalitás
Minél többféle honlapfunkciót igényel egy vállalat, annál magasabb a programozó munkájának díja. A funkcionalitás meghatározza a weboldal erőforrását is. A kisvállalkozásoknak például csak néhány oldalból álló erőforrásra van szükségük. És ugyanezeknek az online boltoknak szükségük lesz termékkártyákra, fizetési és visszajelzési formákra, a márka bemutatására tervezett oldalakra.
Az alábbiakban a leggyakoribb weboldalakat ismertetjük:
- Menü;
- Kapcsolatfelvételi űrlap;
- Termékkártya;
- Árlisták;
- Személyes szekrény;
- Bevásárlókocsi;
- Céges hívásrendelés gomb;
- Keresés funkció.
Ha érdekli, hogy mennyibe kerül egy átlagos stúdiónak egy funkcionális webhely kifejlesztése, akkor általában az összeg 100-300 ezer rubel között mozog az alsó szegmensben (sablonforrás, korlátozott funkciók), 300 ezer és egymillió rubel között a középső szegmensben (tervezés a semmiből, több funkció) és egy-két millió rubel között a felső szegmensben (egyedi tervezés, magas funkcionalitás).
Tervezés
Itt a költségeket a vállalat igényei határozzák meg. A tervezés sablonos lehet, vagyis a választott platform által biztosított képességeken belül – akkor viszonylag olcsó, talán csak néhány ezer rubel. Ha azonban egyedi stílusra van szükség, a szolgáltatás ára emelkedni fog, mivel a vállalkozó sok órát fog tölteni a felületen.
A design értékelése azonban az esztétikán kívül magában foglalja a használhatóságot és az alkalmazkodóképességet – a különböző eszközökön való megjeleníthetőséget. Jegyezze meg azokat a paramétereket, amelyek meghatározzák a munka költségét:
- Mennyiség – hány oldalra és tervezési elemre van szükség;
- Interaktív elemek elérhetősége;
- A különböző eszközökön használható elrendezések száma.
A vállalkozó többféle lehetőséget kínálhat a helyszín kialakítására, amelyek közül választhat, de ekkor a szolgáltatások számlája jelentősen megnő. Általában a legszerényebb tervezési sávozás, névjegykártyák, blogok körülbelül 30 ezer rubelt fizetnek, egy többoldalas webhely tervezésére – 70 ezer rubeltől.
Weboldal tartalma
A költségek ezen része a tartalom (képek, szövegek, videók) előkészítéséből és az oldalakon való elhelyezéséből áll. Ennek megfelelően az ilyen munka költsége a tartalom mennyiségétől és minőségétől függ. Néha az ügyfél gondoskodik a tartalomról, néha pedig éppen ellenkezőleg, a vállalkozó látja el mindezeket a feladatokat.
A tartalom hatékonyságának értékelését több jellemző határozza meg:
- Informativitás;
- Egyediség;
- A vállalat előnyeinek közzététele;
- A SEO promócióhoz szükséges kulcskifejezések elérhetősége.
A szakemberek képzettsége
Egy másik fontos kérdés maga a fejlesztés költsége. A vállalkozó személyzetének képzettsége nagy jelentőséggel bír. A magas házon belüli és szabadúszó minősítéssel rendelkező szakemberek munkája természetesen többe kerül. Ugyanez vonatkozik a stúdiókra is: a tapasztalt és bevált cégek munkáját nagyobbra értékelik.
A webstúdiók értékelései könnyen megtalálhatók az interneten: más felhasználók és szakértők értékelése segít kiválasztani a tapasztalat és az ár szempontjából megfelelő szakemberek csapatát.
A szakértő kiválasztását mindenképpen meg kell előznie a projekt összetettségének elemzésének: ha a feladatok standardak, akkor egy nem túl tapasztalt vállalkozó is megoldhatja őket, de mielőtt választana, még mindig javasoljuk, hogy olvassa el a véleményeket.
Idővonal
Nyilvánvaló, hogy a fejlesztés költségei a projekt időzítésétől is függnek. A sürgősség körülbelül harmadával növeli az árcédulát. Vegye figyelembe a webhely létrehozásának standard feltételeit:
- Névjegykártya – 2 hét;
- Vállalati – 1,5 hónap;
- Online shop – 2 hónapos kortól.
Ez a projektek hozzávetőleges időzítése, amely a különböző stúdiókban komolyan változhat.
Következtetések
Tehát azt találtuk, hogy a honlap létrehozásának költsége hét pontot tesz ki: a TOR minősége, az optimális platform, a szükséges funkcionalitás, a design egyedisége, a tartalommal való munka, a vállalkozó képzettsége, a projekt időzítése.
A végső árat végül az ügyfél igényei és kívánságai határozzák meg. A stúdiók a munka munkaintenzitásból és a szakemberek minősítéséből indulnak ki.
A novoszibirszki Eurostudio teljes körű szolgáltatást nyújtó stúdióban bármilyen internetes projektet megrendelhet. 20 éve készítünk rendkívül hatékony erőforrásokat, terveket fejlesztünk, és szolgáltatásokat nyújtunk a vállalatok internetes promóciójához. A honlapkészítés költségeit megtudhatja, ha egy speciális űrlapon keresztül kérvényt hagy, vagy telefonon kapcsolatba lép velünk. Részletesen tájékoztatjuk Önt a projekt áráról, kiválasztjuk az Ön számára legjobb változatot, és kiszámítjuk annak költségeit.